نسخه ویژه بی ام و X7 برای ۵۰ سالگی امارات

۹ آذر ۱۴۰۰ نسخه ویژه بی ام و X7 برای ۵۰ سالگی امارات

بی ام و به مناسبت پنجاهمین سال استقلال و تاسیس کشور امارات، نسخه ویژه‌ای از شاسی‌بلند X7، جدیدترین ماشین خود را در نمایندگی ابوظبی موتورز، رونمایی کرده است. امارات متحده عربی ۵۰ سال قبل، در ۲ دسامبر ۱۹۷۱ (۱۱ آذر ۱۳۵۰) تاسیس شد. این کشور ترکیبی از ۷ شیخ‌نشین ابوظبی، دبی، شارجه، عجمان، فجیره، رأس‌الخیمه و ام‌القوین است و در سواحل جنوبی خلیج فارس قرار دارد.

۵۰ بی ام و X7 برای ۵۰ سالگی

نمای عقب بی ام و X7 امارات

به فرمان شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، امیر و رئیس دولت امارات، این کشور در سال ۲۰۲۱، پنجاهمین سالگرد تاسیس خود را جشن می‌گیرد. این رویداد که به مناسبت پایه‌گذاری همسایه جنوبی ایران برگزار می‌شود، از ۶ آوریل ۲۰۲۱ (۱۷ فروردین ۱۴۰۰) شروع شده و تا ۳۱ مارس ۲۰۲۲ (‍‍۱۱ فروردین ۱۴۰۱) ادامه خواهد داشت.

امارات متحده عربی یکی از جوان‌ترین کشورهای جهان است که فقط نیم قرن از تاسیس و شکل‌گیری آن می‌گذرد. با وجود آب و هوای بیابانی، این کشور توانسته در این مدت کوتاه با فروش نفت خام و سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف به یکی از قدرت‌های اقتصادی منطقه خاورمیانه تبدیل شده و سرمایه‌های اروپایی و آمریکایی را جذب کند.

بدین ترتیب، امارات متحده عربی از نظر سرانه تولید ناخالص ملی، هفتمین کشور جهان است و مردمش جزو ثروتمندترین ملت‌ها محسوب می‌شوند. همین اتفاق باعث شده تا این کشور، یکی از بازارهای خرید خودرو لوکس و اسپرت مثل لامبورگینی، فراری و بوگاتی باشد. همچنین خرید خودروهای ویژه و خاص یکی از سرگرمی‌های ماشین‌بازهای اماراتی است.

خودروساز آلمانی هم تصمیم گرفته تا به مناسبت پنجاهمین سالگرد تاسیس کشور امارات، محصول خاصی را روانه بازار این کشور کند. این خودرو BMW X7 UAE 50th Year Edition نام دارد و به صورت محدود به فروش خواهد رسید.

فقط ۵۰ دستگاه از نسخه ویژه بی ام و X7 تولید شده و احتمالا تا حالا همه آنها فروش رفته است. تغییرات ظاهری و داخلی شامل یک نشان برجسته طلایی و لوگوی خوشنویسی‌شده «۵۰ سال امارات، ۱ از ۵۰» به زبان عربی است. این خودرو خاص با رنگ سفید برلیانت فروزن متالیک عرضه می‌شود که ترکیب جذابی با تزیینات مشکی رنگ و رینگ‌های ۲۲ اینچی سیاه M Sport دارد.

این رنگ به دلیل اهمیت آن در فرهنگ این کشور عربی انتخاب شده و همچنین عطر و رایحه مخصوصی با نام Amberblack Suite Scent برای سیستم عطر شاسی‌بلند بی ام و در نظر گرفته شده است.

داشبرد بی ام و X7 امارات

در طراحی داخلی رنگ‌های سفید آیووری مرینو و آبی نایت به کار رفته و تریم کابین نیز به رنگ مشکی و نشان‌ها و نمادهای دست‌ساز است. اما فهرست آپشن‌های نسخه ویژه بی ام و X7 کامل نیست و با توجه به اینکه این خودرو مخصوص هفتمین کشور مرفه و ثروتمند جهان تولید شده، انتظار می‌رفت که آلمانی‌ها همه امکانات و آپشن‌ها را در نظر بگیرند.

 

 

بی ام و X7 امارات با دو پیشرانه فروخته می‌شود. مشخصات فنی این خودرو همانی است که در مدل‌های معمولی وجود دارد. X7 M50i از موتور ۴.۴ لیتری V8 توربو دوقلو بی ام و با قدرت ۵۳۰ اسب بخار و گشتاور ۷۵۰ نیوتن.متر استفاده می‌کند. مدل پایه xDrive 40i نیز به یک پیشرانه ۶ سیلندر خطی توربوشارژ با قدرت ۳۳۵ اسب بخار و گشتاور ۴۴۷ پوند مجهز شده است.

اما این خودرو تنها نسخه ویژه بی ام و X7 نیست و اوایل سال جاری، یک مدل خاص برای ژاپن و فقط به تعداد ۴۰ دستگاه تولید شد. همچنین BMW مدل نیشیجین را تولید کرد که فقط ۳ دستگاه از آن در کل جهان موجود است.

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو