جگوار XK140 برقی، کادوی عروسی پسر بکهام

۲۷ فروردین ۱۴۰۱ جگوار XK140 برقی، کادوی عروسی پسر بکهام

فرزند یک فرد مشهور بودن، مثل دیوید بکهام، فراز و فرودها و سختی‌ها و شیرینی‌های خاص خودش را دارد. یک سمت ماجرا این است که وقتی فرزند بکهام به دنیا می‌آید، از همان لحظه تولد غرق شهرت است و همه انتظار دارند تا او هم مثل پدرش پا به توپ باشد و فوتبالیست معروفی شود. یک سمت ماجرا هم مزایایی است که در انتظار او است و زندگی راحت و بی‌دغدغه‌ای از نظر مالی پیش روی او خواهد بود.

آن طور که در خبرها آمده، بروکلین، پسر بزرگ بکهام ازدواج کرده و شرکت خودروهای برقی لوناز که بخشی از سهام آن را دیوید بکهام در اختیار دارد، کادوی عروسی خاصی را تهیه و تدارک دیده است.

جگوار کلاسیک، کادو عروسی

جگوار XK140 برقی بکهام

این کادو عروسی، یک دستگاه جگوار XK140 است که به طور کامل بازسازی شده و نمونه کلاسیک بدون سقف از دوران طلایی طراحی خودروهای بریتانیایی است. البته همان خودرو قدیمی و کلاسیک نیست و برای رانندگی در قرن بیست و یکم تغییراتی روی آن اعمال شده است.

اگر قبلا با کمپانی لوناز و خودروهایی که عرضه کرده، آشنا باشید، می‌دانید که در جگوار XK140 بکهام خبری از پیشرانه ۶ سیلندر با حجم ۳.۴ لیتر و قدرت ۱۹۰ اسب بخار نیست و به جای سیستم بنزینی، موتورهای برقی و باتری بزرگی قرار گرفته است.

کمپانی لوناز فقط به همین اطلاعات درباره این خودرو بسنده کرده و جزییات دقیقی از مشخصات فنی این ماشین کلاسیک برقی‌شده در دسترس نیست. با این حال می‌توان با اطلاعاتی که از دیگر خودروهای این کمپانی، تا حدودی مشخصات فنی جگوار XK140 را حدس زد.

استون مارتین DB6 لوناز دارای بسته باتری با بُرد ۴۱۰ کیلومتر است و رولز رویس برقی لوناز ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۷۰۰ نیوتن.متر گشتاور دارد. حدس می‌زنیم که استون مارتین بکهام نیز مشخصات فنی مشابهی داشته باشد.

نکته جالب دیگر درباره این ماشین کلاسیک برقی، رنگ آن است. دیوید بکهام و لوناز به دلایلی نام رنگ جگوار XK140 را اعلام نکرده‌اند.

بروکلین و دیوید بکهام

همه خودروهای کلاسیکی که لوناز برقی کرده، کاملا از نو بازسازی شده‌اند و این ماشین نیز از این قاعده مستثنا نیست. جگوار مدل ۱۹۵۴ ترمزهای جدیدی دارد و فرمان و سیستم تعلیق نیز به‌روز شده‌اند. طبق گفته‌های مدیران این کمپانی، جگوار XK140 هم مثل دیگر محصولاتشان، برای رانندگی و استفاده روزمره تولید شده است.

همان طور که درباره پیشرانه اطلاعات خیلی کمی منتشر شده، همین اتفاق نیز برای طراحی داخلی و کابین افتاده است. فضای داخلی با رنگ کرم از نو بازسازی شده و با وجود اینکه جگوار لوناز خودرو برقی است، اما همچنان برای نشان دادن اطلاعات خودرو از آمپرهای آنالوگ استفاده می‌کند.

مزایای داشتن خودرو کلاسیک با پیشرانه جدید جای بحث ندارد. جگوار XK140 ماشین کلاسیکی است که از جگوار F تایپ امروزی زیباتر است و در عین حال با مشخصات فنی که دارد می‌تواند با جگوار I پیس (I-Pace) رقابت کند.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو