برقی سازی کلاسیک ها در کمپانی بکهام

۷ اسفند ۱۴۰۰ برقی سازی کلاسیک ها در کمپانی بکهام

شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان در تلاش هستند تا تعداد بیشتری از خودروهای برقی را تولید و روانه بازار کنند و استفاده از این وسایل نقلیه جدید را گسترش دهند. همچنین کمپانی‌ها میلیاردها دلار را صرف تحقیق و توسعه برای افزایش ظرفیت و کارایی باتری ماشین الکتریکی و همین طور گسترش ایستگاه‌های شارژ می‌کنند.

خودروسازانی مثل لوسید ماشین‌هایی مثل لوسید ایر دریم ادیشن را تولید کرده‌اند که با یک بار شارژ می‌توانند بیشتر از ۸۰۰ کیلومتر راه بروند و بدین شکل حد و مرز خودروهای برقی را گسترش داده‌اند و محدودیت‌هایی را که این وسایل نقلیه با آنها درگیر بوده‌اند، تا حدودی رفع کرده‌اند.

با وجود همه این پیشرفت‌های فنی و تکنولوژیک، موج خودرو برقی فاقد چیزی است که در گذشته وجود داشته: روح.

تبدیل خودرو کلاسیک به برقی

خط تولید خودرو کلاسیک برقی لوناز

لوناز (Lunaz)، یکی از کمپانی‌های فعال در حوزه ماشین‌های الکتریکی است که رشد سریعی داشته و همین طور توانسته تعداد زیادی از خودروهای کلاسیک را به خودروهای برقی تبدیل کند.

در ژوئن ۲۰۲۱ (خرداد ۱۴۰۰) خبری منتشر شد که طبق آن دیوید بکهام، ستاره سابق فوتبال جهان، ۱۰ درصد از سهام کمپانی لوناز را خریداری کرده و حالا با افزایش تقاضای محصولاتش، این شرکت به دنبال جذب نیروی کار بیشتر و افزایش تیراژ تولید است.

لوناز به خاطر ساخت و بازسازی خودروهای برقی کلاسیک خاص، شامل لندرور رنجرور و رولزرویس فانتوم با قیمت‌های خیلی بیشتر از مدل‌های ۲۰۲۲ این ماشین‌ها، معروف است.

کارگاه این شرکت در سیلورستون بریتانیا واقع است و قصد دارد تیراژ خط تولیدش را به ۱۱۰ دستگاه خودرو کلاسیک برقی و بازسازی‌شده برساند، که نشان‌دهنده افزایش ۵۰ درصدی است. برای رسیدن به این هدف، بزرگ‌ترین کارخانه تولید و بازسازی خودروهای برقی در بریتانیا به مساحت ۱۳۰ هزار مترمربع در دو منطقه راه‌اندازی خواهد شد.

محصولات خودرو کلاسیک برقی لوناز

به گفته دیوید لورنز، بنیانگذار و مدیرعامل لوناز، گسترش اندازه کسب‌وکار ناشی از افزایش تقاضا برای خودروهای برقی در سراسر جهان است.

افزایش تقاضای جهانی برای یک خودرو کلاسیک برقی و بازسازی‌شده نشان‌دهنده نیاز مشتریان به محصولات جدید و نوستالژیک است. بدین ترتیب علاوه بر اینکه خودروهای نوستالژیک کلاسیک و قدیمی از گزند زمان در امان می‌مانند، آلودگی‌های زیست محیطی نیز کاهش می‌یابد.

با وجود اینکه همه کشورهای جهان با مشکلات ناشی از همه‌گیری کرونا درگیر هستند، اما ظاهرا این شرایط تاثیری روی زندگی ثروتمندان و قشر مرفه نداشته و فروش خودروهای لوکس به بالاترین حد خود رسیده است.

این اتفاق کاملا به نفع خودروسازان و کمپانی‌هایی مثل لوناز است که رنجرور بازسازی‌شده را با قیمت ۳۹۴ هزار دلار می‌فروشند و استون مارتین DBX هم ۱.۲۹ میلیون دلار قیمت خورده است.

محصولات اصلی این شرکت شامل خودروهای کلاسیک بریتانیایی بنتلی S1، بنتلی S2، بنتلی S3، جگوار XK120، جگوار ۱۴۰ و جگوار ۱۵۰، رولزرویس کلود، رولزرویس فانتوم و استون مارتین DB6 است.

از زمان ثبت سفارش در سال ۲۰۲۰، تعداد نیروی کار شرکت ۵۰۰ درصد بیشتر شده و فهرست سفارشات برای سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ نیز پر شده است.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو