بنز کلاس E، آخرین قربانی کمبود چیپ

۳ اسفند ۱۴۰۰ بنز کلاس E، آخرین قربانی کمبود چیپ

جدیدترین مرسدس بنز کلاس E، در آینده‌ای نه چندان دور معرفی و عرضه خواهد شد. چندی قبل تصاویری از مراحل اولیه تست نسل بعدی کلاس E که با کد W214 شناخته می‌شود، منتشر شده بود، اما تصاویر جدید نشان می‌دهد که محصول جدید کمپانی آلمانی به زودی روی خط تولید قرار خواهد گرفت، با این حال بنز W213 کلاس E فعلی، همچنان قابلیت رقابت با تولیدات دیگر خودروسازان در کلاس خود را دارد.

این خودرو همچنان یک سدان راحت، لوکس و پیشرفته است و بعد از عرضه فیس‌لیفت برای این دو ماشین صندوقدار بنز، هر چه بیشتر آماده رقابت با بی ام و سری ۵ شده است. اما مدل فعلی کلاس E با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کند.

توقف ثبت سفارش بنز کلاس E

نمای عقب مرسدس کلاس E ۲۰۲۲

به گزارش رسانه‌های اروپایی، مرسدس دریافت سفارش برای بنز کلاس E را متوقف کرده و فعلا هیچ سفارش جدیدی را ثبت نمی‌کند.

دلیل توقف ثبت سفارش برای بنز کلاس E، همان طور که می‌دانید، به کمبود مداوم و ادامه‌دار چیپ‌ها و تراشه‌های نیمه‌رسانا ارتباط دارد.

هر چند مرسدس بنز یکی از بزرگ‌ترین کمپانی‌های خودروسازی است، اما نتوانسته تقاضای مورد نیاز بازار برای کلاس E را تامین کند. ثبت سفارشات از جمعه قبل متوقف شده و خودروهایی که قبلا تولید شده‌اند، برچسب «تولید برای سفارش» خورده است.

سخنگوی مرسدس بنز گفت: در صورتی می‌توان ثبت سفارش انجام داد که بنز کلاس E جدید در انبار موجود باشد. با وجود توقف ثبت سفارش برای سدان‌های کلاس E، همچنان می‌توان مدل‌های استیشن واگن این کلاس را سفارش داد.

با توجه به اینکه بنز کلاس E W214 جدید قرار است سال آینده وارد بازار شود، مرسدس امیدوار بود که بتواند در این یک سال سود خوبی از فروش بنز W213 فعلی به دست بیاورد، اما حالا به دلیل کمبود چیپ و توقف ثبت سفارش، شرایط نامشخصی پیش روی کمپانی قرار گرفته است.

در حال حاضر ثبت سفارش مرسدس بنز کلاس E فقط برای مشتریان و متقاضیان آلمانی متوقف شده و مدیران شرکت امیدوارند که این جریان به دیگر بازارهای جهان کشیده نشود. این خبر بعد از آن اعلام شد که آمار عرضه مرسدس بنز در سال ۲۰۲۱ به دلیل کاهش تولید که ناشی از کمبود چیپ است، ۵ درصد کاهش پیدا کرده بود.

در سپتامبر ۲۰۲۱ (شهریور ۱۴۰۰)، مدیرعامل دایملر AG اعلام کرد که کمبود چیپ و تراشه نیمه‌رسانا احتمالا تا سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت.

همچنین، در هفته‌های گذشته ثبت سفارش برای شاسی‌بلند بنز کلاس G هم در اروپا متوقف شد، اما خریداران اعلام کرده‌اند که می‌توانند تا سال ۲۰۲۴ برای خرید یکی از مدل‌های این کلاس بنز صبر کنند.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو