نشان قدیمی بیوک بازسازی شد

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ نشان قدیمی بیوک بازسازی شد

کمپانی‌ها و برندهای معروف آمریکایی که زمانی معروف‌ترین و محبوب‌ترین خودروها را تولید و به کشورهای مختلف جهان صادر می‌کردند، این روزها حال و روز خوشی ندارند. بیوک یکی از این برندهای معروف است که مثل کرایسلر، روزگار بر وفق مرادش نیست.

بیوک، به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های جنرال موتورز از یک خودروساز لوکس آمریکایی به یک کمپانی معمولی تبدیل شده است. در دهه گذشته، اکثر محصولات این برند آمریکایی، خودروهای تولیدی اوپل بودند که با تغییر نام و نشان، به عنوان محصول بیوک عرضه می‌شدند.

اما بعد از فروش اوپل به گروه خودروسازی PSA (پژو سیتروئن) که بعدها یکی از برندهای استلانتیس شد، جنرال موتورز توجه بیشتری به بیوک نشان داد و محصولات اصیلی مثل انکور GX را با نشان سه سپر این برند آمریکایی تولید و عرضه کرد.

اما شروع موج برقی‌سازی و آغاز دوران خودروهای برقی، بهترین فرصت را برای احیا و بازسازی در اختیار بیوک قرار داد.

لوگوی جدید بیوک

لوگو بیوک

اولین مرحله احیا و بازسازی برند، ارائه لوگو و نشان جدید است و به نظر می‌رسد جنرال موتورز دارد این کار را انجام می‌دهد.

لوگوی سه سپر بیوک برای اولین بار در سال ۱۹۵۹ روی محصولات این برند آمریکایی قرار گرفت و پیش از آن، از سال ۱۹۳۷ خودروهای بیوک با نشان تک سپر روانه بازار می‌شدند. لوگوی فعلی این خودروساز آمریکایی با تغییرات اندکی روی نشان قدیمی در سال ۱۹۹۰ معرفی شد.

با این حال، بر اساس مدارک موجود در اداره ثبت اختراع و نشان تجاری ایالات متحده (USPTO)، طراحی لوگو سه سپر بیوک تغییر خواهد کرد. همچنین این نشان در نیوزیلند نیز به ثبت رسیده است.

این علامت تجاری در ۱۶ مارس ۲۰۲۲ به ثبت رسید و سه سپر به رنگ‌های قرمز، آبی و سفید را به صورت جداگانه در یک خط کنار هم نشان می‌دهد. نشان قبلی سه سپر به هم چسبیده بودند و به صورت مورب قرار داشتند. در مدارک اداره ثبت، موارد استفاده از این لوگو روی وسایل مختلفی از دسته کلید و عینک گرفته تا لیوان، چوب گلف، پوشاک و چتر اعلام شده است. اما مهم‌ترین استفاده از لوگوی سه سپر جدید بیوک روی «وسایل نقلیه موتوری، به طور مشخص، خودرو» و «کلیدهای الکتریکی برای خودروها» است. این نشان به صورت ساده طراحی شده و در قالب دوبعدی با نور پس‌زمینه قابل استفاده است.

بیوک الکترا

هنوز زمان مشخصی برای استفاده از لوگوی جدید بیوک اعلام نشده، اما احتمالا برای اولین بار در سال ۲۰۲۳ روی بیوک رگال جدید دیده شود. به احتمال زیاد در همان زمان، دیگر شاسی‌بلندهای بیوک نیز با لوگوی سه سپر جدید وارد بازار شوند. همچنین انتظار می‌رود با معرفی نشان جدید بیوک، برنامه تولید خودروهای برقی و محصولات جدید بنزینی اعلام شود.

در اوایل سال جاری میلادی، خودرو برقی بیوک به عنوان بخشی از کمپین Super Bowl جنرال موتورز معرفی شد. این خودرو که شباهت‌هایی به مدل مفهومی الکترا دارد، می‌تواند ماشین پرچمدار آینده بیوک باشد و با لوگوی جدید عرضه شود.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو