بررسی مشخصات فنی فردا 511 FMC

۸ آذر ۱۴۰۰ بررسی مشخصات فنی فردا 511 FMC

خودروسازی فردا بعد از عرضه و تولید دو شاسی بلند و کراس اوور SX5 و SX6، اولین خودرو صندوقدار خود را به مشتریان و خریداران معرفی کرد.

محصول جدید این تولیدکننده ایرانی، خودرو فردا ۵۱۱ نام دارد و در اصل خودرو چینی چانگان آلسوین است که با نام و برند دیگری در بازار ایران عرضه می‌شود و در اختیار مشتریان ایرانی قرار می‌گیرد.

هر چند خودرو فردا ۵۱۱ در بازار ایران تازه وارد است اما چند وقتی است که در کشورهای همسایه مثل پاکستان، امارات و عربستان به فروش می‌رسد و به دلیل قیمت ماشین مناسب توانسته مشتریانی را جذب خود کند.

مشخصات فنی خودرو فردا 511 FMC

نوع موتور تنفس طبیعی خطی
حجم موتور ۱.۵ لیتر
تعداد سیلندر / سوپاپ ۴ سیلندر / ۱۶ سوپاپ
جعبه دنده ۵ سرعته DCT
قدرت ۱۰۶ اسب بخار
گشتاور ۱۳۵ نیوتن متر
طول ۴۳۹۰ میلیمتر
عرض ۱۷۲۵ میلیمتر
ارتفاع ۱۴۹۰ میلیمتر
فاصله بین محورها ۲۵۳۵ میلیمتر
وزن ۱۱۱۵ کیلوگرم
بدنه سدان کامپکت
مصرف سوخت ترکیبی ۶.۴ لیتر
ظرفیت باک بنزین ۴۰ لیتر
ظرفیت صندوق عقب ۳۹۰ لیتر
ترمز جلو / عقب دیسکی / کاسه‌ای
سیستم تعلیق جلو / عقب مک فرسون / میله پیچشی
اندازه چرخ ۱۵ اینچ

طراحی ظاهری فردا 511 FMC

طراحی ظاهری فردا ۵۱۱

مدل‌ها و نسل‌های قبلی ماشین فردا ۵۱۱ یا چانگان آلسوین از مزدا ۳ الهام گرفته شده بودند و کاملا به خودروهای ژاپنی شباهت داشتند. با این حال در نسل جدید، این رویه کنار گذاشته شده و چهره خودرو حالتی مستقل‌تر پیدا کرده است. اگر به جلوی خودرو فردا ۵۱۱ نگاه کنید، جلوپنجره بزرگ و ایکس شکل آن، خودروهای لکسوس را به یاد شما می‌آورد. مه‌شکن‌ها در گوشه‌های سپر نصب شده و چراغ‌های جلو هم کشیده شده است. عقب خودرو هم کاملا هماهنگ با جلو و کاملا ساده طراحی شده است.

در نمای جانبی دیگر شاهد خطوط ممتدی از جلو به عقب خودرو نیستیم و خط طولی روی در عقب شکسته می‌شود تا حجم و طرح نامتقارن اما زیبایی روی بدنه فردا ۵۱۱ ایجاد کند.

طراحی داخلی فردا 511 FMC

طراحی داخلی فردا ۵۱۱

با توجه به این که خودرو فردا ۵۱۱ در سال ۲۰۱۸، یعنی ۳ سال پیش عرضه شده، کابین به روزتری نسبت به رقبای داخلی دارد. داشبرد هم مثل بدنه به صورت نامتقارن طراحی شده. کیلومتر شمار نیز همانند خود خودرو جمع و جور است و از فناوری‌های دیجیتال و آنالوگ استفاده می‌کند. در دو طرف داشبرد ورودی‌های دایره شکل هوا قرار گرفته و ورودی‌های هوا در مرکز حالتی مستطیلی دارد و در بالای آن نمایشگر لمسی دیده می‌شود. فاصله مناسب بین محور جلو و عقب باعث شده تا فضای کافی برای سرنشینان عقب ایجاد شود و ۵ نفر بتوانند در فردا ۵۱۱ بنشینند.

آپشن‌ها و امکانات

خودرو فردا ۵۱۱

سانروف ماشین، نمایشگر لمسی ۷ اینچی، دوربین عقب، فرمان برقی، دکمه‌های کنترل روی فرمان، بلوتوث، آینه بغل برقی، اتولایت، چراغ روز، کامپیوتر سفری، USB، خروجی ۱۲ ولت، حسگر باد لاستیک، سنسور عقب، سیستم کنترل پایداری الکتریکی و سیستم کنترل حرکت در سربالایی از آپشن‌های فردا ۵۱۱ است.

فردا موتورز، خودروساز خصوصی

گروه صنعتی فردا در سال ۱۳۹۲ و با همکاری ایران خودرو، بزرگ‌ترین خودروساز داخلی اقدام به تاسیس و راه‌اندازی کارخانه اتومبیل‌سازی فردا در سمنان کرد.

کارخانه فردا موتورز در زمینی به مساحت ۷۲ هکتار بنا شده و فاز اول این کارخانه در سال ۹۵ آغاز به کار کرد. این خودروساز بخش خصوصی تاکنون دو خودرو با نام‌های SX5 و SX6 را مونتاژ و عرضه کرده و می‌تواند سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو تولید کند.

فردا ۵۱۱ نام ایرانی چانگان آلسوین

فردا ۵۱۱

فردا ۵۱۱ نامی است که تولیدکننده ایرانی روی سدان جمع و جور چانگان آلسوین یا چانگان یوئه‌ژیناگ گذاشته و قرار است با این نام ایرانی به دست مشتریان ایرانی برسد.

برای اولین بار، این خودرو در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۰۸ تحت عنوان چانگان V101 معرفی شد و یک سال بعد روی خط تولید قرار گرفت. طراحی نسل اول چانگان آلسوین توسط دامبروسیو لوچانو در مرکز طراحی این خودروساز چینی در تورین ایتالیا و با الهام از نسل اول مزدا ۳ انجام شد. فیس لیفت این خودرو در سال ۲۰۱۲ و این بار با الهام از نسل دوم مزدا ۳ عرضه شد که با انتقاداتی روبه‌رو شد. فردا موتورز برای مونتاژ این سدان جمع و جور در ایران، نسل دوم را انتخاب کرد. اولین حضور فردا ۵۱۱ در نمایشگاه خودرو پکن ۲۰۱۸ بود.

وضعیت بازار فردا  FMC 511

سدان جمع و جور فردا ۵۱۱ می‌تواند مشتریانی را که به دنبال خرید یک خودرو کامپکت، با طراحی به‌روز و امکانات مناسب هستند، به خود جلب کند. بر اساس اعلام فردا موتورز، فردا ۵۱۱ با قیمت ۴۲۹ میلیون تومان عرضه فروخته می‌شود و در مدت ۳۰ روز تحویل مشتریان خواهد شد.

فروش فوری خودرو

نویسنده: میلاد قزللو