بررسی مشخصات فنی کی ام سی J7

۵ مرداد ۱۴۰۱ بررسی مشخصات فنی کی ام سی J7

چند وقتی بود که کرمان موتور قصد داشت خودرو تازه‌ای را با نام جک J7 به بازار ایران بفرستد و سری سدان‌های J را به‌روزرسانی کند. اما با عرضه مدل فیس‌لیفت این خودرو که در بازار چین با نام سهول A5 پلاس به فروش می‌رسد، نظر کرمان موتور هم تغییر کرده و به جای جک J7 یا A5 معمولی، نسخه پلاس آن را که اسپرت‌تر و قدرتمندتر است، روی خط تولید می‌برد. کی ام سی J7 در روز ۴ مرداد ۱۴۰۱ با حضور خبرنگاران و کارشناسان خودرویی رونمایی شد. با توجه به استراتژی جدید جک موتورز و کرمان موتور، خودرو جدید KMC J7 از ۸ مرداد ۱۴۰۱ با برند و نشان جدید کی ام سی KMC به مشتریان ایرانی فروخته می‌شود.

مزایا و معایب

+ طراحی اسپرت

+ موتور قدرتمند

+ کابین جادار

+ صندوق عقب بزرگ

+ آپشن‌های متعدد

پیشرانه و گیربکس حساس

قیمت بالا

مشخصات فنی

نسخه‌ای از جک J7 که در ابتدا قرار بود توسط کرمان موتور مونتاژ شود، دارای موتور ۱.۵ لیتری با قدرت ۱۵۰ اسب بخار و گیربکس CVT است. اما پیشرانه‌ای که برای کی ام سی J7 در نظر گرفته شده، ۱۷۲ اسب بخار قدرت دارد و از طریق گیربکس اتوماتیک دوکلاچه ۶ سرعته به چرخ‌های جلو متصل است تا هماهنگی بیشتری با ظاهر اسپرت آن داشته باشد. البته حجم موتور KMC J7 همان ۱.۵ لیتر است، ولی به دلیل استفاده از سیستم سوخت‌رسانی تزریق مستقیم، می‌تواند قدرت و گشتاور بیشتری تولید کند و در نتیجه سریع‌تر از جک J7 معمولی است.

مشخصات کلی

نوع موتور

خطی بنزینی

حجم موتور

۱.۵ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

توربو

قدرت

۱۷۲ اسب بخار

گشتاور

۲۸۰ نیوتن.متر

گیربکس

۶ سرعته اتوماتیک DCT

محور محرک

دیفرانسیل جلو

شتاب

۶.۷ ثانیه

سرعت

۲۱۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۶.۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

فرمان

برقی

بدنه

سدان لیفت‌بک

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول

۴۷۸۰ میلیمتر

عرض

۱۸۲۰ میلیمتر

ارتفاع

۱۴۹۲ میلیمتر

فاصله محورها

۲۷۷۰ میلیمتر

وزن خالص

۱۴۸۵ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت صندوق

۵۴۰ لیتر

حجم مخزن سوخت

۵۵ لیتر

قطر رینگ

۱۸ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

ندارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

ندارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

ندارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

ندارد

رادار تغییر لاین

ندارد

رادار تصادف جلو

ندارد

رادار تصادف عقب

ندارد

ترمز ضدقفل

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

ندارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

ندارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی راننده و جلو

دارد

سردکن صندلی راننده و جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

ندارد

پانوراما

دارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری

طراحی کی ام سی J7

کی ام سی J7 که در بازار چین با نام سهول A5 پلاس عرضه می‌شود، روی همان پلتفرم جک J7 ساخته شده و همان ساختار سدان لیفت‌بک را حفظ کرده است. با این تفاوت که ۸ میلیمتر کشیده‌تر است و در نتیجه فاصله بین محورها نیز ۱۰ میلیمتر افزایش پیدا کرده است.

طراحان خودروساز چینی، برای جذاب‌تر کردن خودرو تغییراتی روی ظاهر جک J7 انجام داده‌اند و بدین ترتیب KMC J7 نمای جلو و عقب کاملا متفاوتی پیدا کرده است.

جلوپنجره کرومی جک J7 با میله‌های عمودی، جای خود را به یک جلوپنجره بزرگ و مشکی رنگ داده که به سه قسمت تقسیم شده است. چراغ‌های جلو با قابی مستطیلی، طرحی شبیه عدد ۱ انگلیسی دارند و از دو طرف جلوپنجره امتداد پیدا کرده‌اند. دی‌لایت‌ها نیز با یک نوار نوری که از زیر در کاپوت رد شده، با هم ارتباط دارند.

نمای جانبی KMC J7 تفاوتی با مدل معمولی ندارد و مثل سابق خط سقف که از بالای شیشه جلو شروع شده به در صندوق می‌رسد تا حالی لیفت‌بک به بدنه خودرو بدهد.

در نمای عقب هم مثل جلو، شاهد تغییرات زیادی هستیم. در این قسمت هم خطوط صاف و مستقیم بیشترین نقش را در طراحی داشته است و این مورد را می‌توان در طرح چراغ‌ها، در صندوق و مه‌شکن‌ها دید. اضافه شدن دو سراگزوز گرد، باعث شده تا کی ام سی J7 خودرویی اسپرت دیده شود. چراغ‌های دو تکه عقب که روی در صندوق از یک سمت به سوی دیگر کشیده شده‌اند، با گرافیکی متفاوت، نمایی جالب به محصول جدید کرمان موتور می‌دهد.

طراحی داخلی

کابین کی ام سی J7

هرچند طراحی داخلی کی ام سی J7 همان طرح مینیمال مدل جک را حفظ کرده، اما با تغییراتی که روی آن انجام شده، حس و حال اسپرتی پیدا کرده است.

نمایشگر ۱۰.۴ اینچی در ارتفاع بالاتری قرار گرفته تا در زاویه دید راننده به سطح خیابان باشد و حواس راننده از مسیر پرت نشود. بیشتر تنظیمات خودرو شامل سیستم اطلاعات و سرگرمی و همین طور سیستم تهویه از طریق این نمایشگر لمسی قابل دسترسی است، با این حال پنج دکمه فیزیکی برای دیگر امکانات خودرو زیر نمایشگر دیده می‌شود.

چیدمان کنسول مرکزی هم دستخوش دگرگونی‌هایی شده است. اهرم دنده از سمت راست کنسول به سمت چپ منتقل شده تا استفاده از آن برای راننده در زمان رانندگی اسپرت و تعویض دنده دستی، راحت‌تر باشد و در کنار آن پد شارژ بی‌سیم قرار دارد.

فرمان سه شاخه جک J7 در KMC J7 تبدیل به چهار شاخه شده و پشت آن کیلومترشمار دیجیتال قرار دارد که دارای قاب و گرافیک متفاوتی از مدل معمولی است.

تریم دو رنگ پارچه‌ای، شکل و شمایل جذاب‌تر و زیباتری به کابین سدان لیفت‌بک بخشیده که روی صندلی‌ها، رودری‌ها و همین طور داشبرد دیده می‌شود.

کی ام سی J7؛ جک اسپرت

نمای عقب کی ام سی J7

کی ام سی J7 جدیدترین محصول مونتاژی کرمان موتور است و سومین خودرویی است که با برند KMC به فروش می‌رسد. طراحی اسپرت و پیشرانه قوی در کنار آپشن‌های مناسب می‌تواند نظر رانندگان جوان را به خود جلب کند، البته اگر بتوانند با قیمت بالای آن کنار بیایند.

چینی‌ها برای خرید خودرو سهول A5 پلاس ۱۵ هزار تا ۲۱ هزار دلار پرداخت می‌کنند که با دلار ۳۰ هزار تومانی، معادل ۴۵۰ میلیون تا ۶۳۰ میلیون تومان می‌شود. اما قیمتی که کرمان موتور برای فروش کی ام سی J7 در نظر گرفته، یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان است، دو برابر قیمت خودرو در چین. طبق اظهارات مدیران کرمان موتور، مشتریان می‌توانند از ۸ مرداد ۱۴۰۱ این خودرو را خریداری کنند.

چری آریزو ۶ فعلا تنها رقیب KMC J7 در بازار است، ولی در آینده ریسپکت بهمن و همین طور فونیکس آریزو ۶ پرو نیز می‌توانند این خودرو را به چالش بکشند.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو / عکاس: شهاب انیسی