شرایط فروش مانیان خودرو

۱ مهر ۱۴۰۳ شرایط فروش مانیان خودرو

پرشیا خودرو حدود ۲۰ سال پیش به عرصه واردات خودرو آمد و مدل‌های محبوب بی ام و و مینی را در دسترس مشتریان ایرانی قرار داد. این شرکت پس از آغاز دوباره واردات خودرو در سال ۱۴۰۱ مجددا به سمت برندهای آلمانی رفت و در کنار فعالیت مستقل، دو برند زیرمجموعه را تاسیس کرد. مانیان خودرو در بخش ماشین‌های سبک و بونیز خودرو در بخش ماشین‌های سنگین فعالیت می‌کند. مانیان در نمایشگاه بین‌المللی خودرو شیراز ۱۴۰۳ با رونمایی از نیسان ترا ورود خود به حوزه مونتاژ و عرضه خودروهای خارجی را اعلام کرد.

درباره مانیان خودرو

مانیان خودرو به همراه بونیز خودرو، دو زیرمجموعه جدید پرشیا خودرو هستند که به‌تازگی راه‌اندازی شده‌اند. این شرکت نخستین بار سال ۱۴۰۳ در نمایشگاه شیراز وارد یک رویداد خودرویی شد و از محصولش رونمایی کرد. کارخانه تولیدی مانیان خودرو در منطقه آبیک استان قزوین واقع شده و هم‌اینک با استفاده از تجهیزات و مدرن و استاندارد، زیرساخت‌های مطلوب و بهره‌مندی از نیروی جوان و متخصص، شاسی بلند ترا (Terra) را روی خط مونتاژ قرار داده است.

فعالیت مانیان به تازگی آغاز شده و سابقه خاصی ندارد. با این حال بد نیست مروری بر تاریخچه شرکت مادر، یعنی پرشیا خودرو داشته باشیم.

پرشیا خودرو در آذرماه سال ۱۳۸۳ به‌عنوان واردکننده و فروشنده خودروهای خارجی فعالیت خود را آغاز کرد. نام این شرکت با عرضه محصولات لوکس BMW بر سر زبان‌ها افتاد. پرشیا بیش از یک دهه مسئول فروش و خدمات پس از فروش خودروهای بی ام و بود و سپس در سال ۱۳۹۶، یعنی درست یک سال پیش از وضع قانون ممنوعیت واردات خودرو، برند MINI را به لیست محصولات خود اضافه کرد.

تا پیش از اعمال تحریم‌های بین‌المللی و وضع قانون منع واردات، پرشیا خودرو علاوه بر واردات، فروش و ارائه خدمات پس از فروش بی ام و و مینی، لوازم جانبی و لایف‌استایل خودروهای متعلق به این دو برند را در دسترس مشتریان ایرانی قرار می‌داد. فروش روغن و لوازم یدکی اصل و اورجینال، تیونینگ خودرو و بازسازی ماشین‌های کلاسیک BMW نیز از دیگر فعالیت‌های این شرکت بود.

همانند اکثر واردکنندگان کشور، حضور پرشیا خودرو از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱ به‌طور قابل توجهی کم‌رنگ شد، ولی با تصویب ازسرگیری واردات خودرو در شهریورماه ۱۴۰۱، پرشیا خودرو نیز مجددا به جرگه واردکنندگان پیوست و به سراغ شریک آلمانی خود رفت. این شرکت در راستای تنوع‌بخشی به بازار و در عین حال، تقدیر از جانبازان عزیز، چند مدل بی ام و را در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی مخصوص جانبازان قرار داده و پس از تاسیس Maanian، مسئولیت مونتاژ خودروهای ارزان‌تر و غیرلوکس را بر عهده این برند قرار داده است.

محصولات مانیان خودرو

مانیان خودرو نخستین بار در بیست و یکمین نمایشگاه خودرو شیراز ۱۴۰۳ از یک محصول مونتاژی رونمایی کرد.

مانیان ترا

مانیان ترا

مانیان ترا نخستین محصول مونتاژی مانیان خودرو است که هم‌اکنون در کارخانه این شرکت به تولید می‌رسد. نیسان Terra که در چین با نام پالادین ژنگژو / نیسان شناخته می‌شود، محصول سرمایه‌گذاری مشترک دانگ فنگ و شرکت ژاپنی است و به‌عنوان یک خودرو آفرودی، طرفداران بسیاری دارد.

پیشرانه قدرتمند، شاسی مستقل و اصالت ژاپنی، خصوصیاتی هستند که می‌توانند ترا را به یک محصول پرفروش در ایران تبدیل کنند. ترا محصول سال ۲۰۲۰ است و از پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر استفاده می‌کند که ۲۲۸ اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن.متر گشتاور دارد. قوای محرکه از طریق گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته، چهار چرخ ماشین را به حرکت می‌اندازد. شاسی‌بلند مانیان خودرو در ازای هر صد کیلومتر جاده ترکیبی حدود ۸.۶ لیتر بنزین می‌سوزاند.

شرایط فروش مانیان خودرو

  • عدم خرید خودرو از خودروسازان دولتی سایپا و ایران خودرو طی ۴ سال گذشته و سایر خودروسازان طی ۲ سال گذشته
  • امکان خرید خودرو برای افراد بالای ۱۸ سال
  • امکان خرید تنها یک دستگاه خودرو برای هر کد ملی
  • نداشتن پلاک انتظامی فعال
  • واریز وجه به شرط تطابق کد ملی فرد متقاضی با شماره تلفن همراه و کارت بانکی متعلق به وی در زمان ثبت نام
  • حق فسخ قرارداد به شرکت در صورت واگذاری حقوق قراردادی و خودرو به غیر (به هر شکل و صورت)

مدارک لازم برای ثبت نام مانیان خودرو

  • اصل و کپی مدارک شناسایی اعم از کارت ملی، گواهینامه، شناسنامه (تمامی صفحات)
  • مدارک احراز محل سکونت (گواهی سخا) مطابق با بخشنامه راهور فراجا
  • ارائه شماره شبا (۲۴ رقمی) متعلق به متقاضی در زمان ثبت نام آنلاین در سامانه یکپارچه

بازدید از خط تولید مانیان ترا

شرکت خودروسازی جدید مانیان خودرو که زیرمجموعه مونتاژی و تولیدی گروه پرشیا موبیلیتی (PMG) به حساب می‌آید، کار تولید انبوه خودرو ترا (Terra) از برند نیسان را رسما آغاز کرده است. این شرکت برای معرفی دقیق‌تر فرایند تولید خودرو مانیان ترا، از رسانه‌های تخصصی حوزه خودرو دعوت کرد تا از کارخانه این شرکت و خط تولید مانیان ترا در منطقه آبیک قزوین بازدید به عمل آورند.

مانیان ترا، زاده قزوین

خط تولید شرکت مانیان خودرو در منطقه آبیک شهر قزوین قرار دارد. زیرساخت‌های این کارخانه خودروسازی ۲۵ هزار متر مربعی شامل پیست تست خودرو ۴۰۰۰ متر مربع، انبار ۳۹۵۰ متر مربع، محوطه انبار بدنه‌های رنگ‌شده ۸۳۰۰ متر مربع، سالن آماده‌سازی بدنه ۴۴۰ متر مربع، سالن مونتاژ ۴۷۵۰ متر مربع، ساختمان اداری ۱۶۰۰ متر مربع، سالن آدیت ۶۰ متر مربع، پارکینگ محصولات تولید شده ۱۵۰۰ متر مربع و انبار ۳۹۵۰ متر مربع است. کارخانه خودروسازی مانیان خودرو از دیدگاه ابعاد بسیار کوچک‌تر از سایر کارخانه‌های خودروسازی فعال در کشور است، اما این شرکت در تیراژی محدودتر به تولید خودروهای خاص‌تر و باکیفیت بالا خواهد پرداخت. از این رو ابعاد فیزیکی مجموعه تولیدی مانیان خودرو برای سطح کیفی بسیار بالایی که در نظر دارد، کاملا کافی است. ظرفیت اسمی تولید این کارخانه برابر با ۳۰ هزار دستگاه در سال است که بر اساس برنامه‌ها، تا پایان سال جاری به نرخ تولید ۲۰۰۰ دستگاه مانیان ترا دست خواهد یافت.

هدف شرکت مانیان خودرو تولید خودروهای سواری و خودروهای شاسی مستقل از کلاس SUV و پیکاپ در سگمنت‌های مختلف است که در آینده به این خط تولید خواهند پیوست. سیاست تولید مانیان خودرو مستقیما از سیاست کاری گروه خودروسازی بزرگ رنو-نیسان-میتسوبیشی الهام گرفته است که بر کیفیت نهایی تاکید بسیار زیادی دارد. از این رو در هر مرحله از مونتاژ و تولید خودرو، فعالیت‌های بخش‌های پیشین بار دیگر مورد بررسی قرار می‌گیرد تا از شیوه صحیح انجام کار اطمینان حاصل شود و نرخ ایرادها و خطاهای انسانی در محصول نهایی تولیدشده به حداقل میزان ممکن کاهش یابد.

در نتیجه با تاکید شرکت خودروسازی مانیان خودرو بر تولید نهایی خودرویی بسیار باکیفیت، جای تعجب ندارد که کارخانه این خودروساز نوظهور به اندازه و ابعاد سایر خودروسازان کشور نیست. آنچه برای مانیان خودرو در ردیف اول اهمیت قرار دارد، کیفیت محصولات نهایی تولید شده است و نه کمیت آن. از سوی دیگر، تیراژ نهایی تولید خودرو در آینده نزدیک و ورود سایر محصولات به خط تولید آن، افزایش خواهد یافت تا نیاز بازار را تامین کند. برنامه فعلی شرکت مانیان خودرو افزایش تیراژ تولید تا ۳ دستگاه خودرو در ساعت است که با توجه به نیاز نهایی بازار باز هم قابل افزایش است.

در نتیجه این شرکت به منطور تامین کیفیت نهایی محصول، هر خودرو تولیدشده را از نظر دقت در زمینه زوایا و هندسه فرمان با دستگاه‌های لیزری بررسی می‌کند. آن‌ها را در اتاق آب پرفشار از نظر نفوذ رطوبت بررسی و در اتاق نور کیفیت رنگ و ایرادهای بدنه را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهد تا محصول نهایی پس از عبور از آزمون رانندگی در پیست اختصاصی تست فنی کارخانه، وارد قسمت انبار و سپس بازار فروش شود.

در جدیدترین خبرها عنوان شد که سازمان ملی استاندارد ایران، خط تولید مانیان ترا و کارخانه شرکت مانیان خودرو را به عنوان باکیفیت‌ترین خط تولید خودرو سواری در کشور معرفی کرده است. همچنین با صدور مجوز شماره‌گذاری مانیان ترا به زودی شاهد اعلام قیمت نهایی و ورود قدرتمند آن به بازار خودرو کشور خواهیم بود.

ترا، اولین محصول مانیان خودرو

شرکت پرشیا خودرو در دهه‌های گذشته با حضور بسیار فعال در زمینه واردات خودرو از برند مینی و بی ام و، ثابت کرده است که پتانسیل‌های اجرایی برای انجام پروژه‌های بزرگ و تامین نیازها و خدمات پس از فروش محصولات خود را دارا است. تعهد این شرکت به محصولات عرضه‌شده در دوران تحریم و حتی ارائه خدمات به خودروهای وارداتی شخصی که در لیست محصولات واردشده پرشیا خودرو نبود، نشانگر تعهد این شرکت به انجام کار اصولی و حرفه‌ای است.

در نتیجه ورود شرکت پرشیا خودرو (گروه پرشیا موبیلیتی) به حوزه جدید خودروسازی (در کنار واردات خودرو)، به معنای حضور یک شرکت باسابقه، متخصص و متعهد در صنعت خودروسازی کشور است که ضمن استفاده از نیروی کار ایرانی و بهبود اقتصادی، می‌تواند خیال مشتریان نهایی از تامین خدمات پس از فوش محصول خریداری‌شده را تضمین کند.

مانیان ترا به عنوان اولین محصول تولیدی شرکت مانیان خودرو، نسخه‌ای از نیسان ترا (Terra) یا همان اکسترا (X-Terra) است که جانشین مدل قدیمی پالادین (Paladin) به حساب می‌آید و در بازار کشور چین از طریق جوینت ونچر مشترک نیسان-دانگ فنگ به تولید می‌رسد. ممکن است برای بسیاری از افراد این‌طور تلقی شود که مانیان ترا کپی چینی یک خودرو ژاپنی معروف است، اما نسخه تولیدی دانگ فنگ مدل ترا در حقیقت تمایزهای بسیار جزئی با نمونه ژاپنی و اصلی تولیدی شرکت نیسان دارد. در نتیجه بسیاری از قطعات حیاتی و فنی به‌کاررفته در فرایند تولید این خودرو با نمونه ژاپنی هیچ تفاوتی نداشته و کاملا بر آن منطبق است.

مانیان ترا یک شاسی بلند سایز متوسط آفرودی (شاسی مستقل) دو دیفرانسیل است که از یک پیشرانه ۲ لیتری توربو تزریق مستقیم (T-GDI) ساخت میتسوبیشی به توان ۲۲۸ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتون.متر بهره می‌گیرد که خروجی خود را در اختیار گیربکس اتوماتیک ۸ سرعت نوع AT ساخت شرکت مشهور ZF قرار می‌دهد تا گشتاور را به‌صورت الکترونیکی و موقت انتخابی (4WD) به چهار چرخ خودرو انتقال دهد. وجود دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی در محور عقب نیز کشش خودرو را در مسیرهای بیراهه افزایش می‌دهد و پایداری خودرو را تضمین می‌کند.

احیای برند نیسان با مانیان ترا

نیسان ترا تنها خودرو شاسی بلند آفرودی شاسی مستقل سایز متوسط بازار ایران نیست و رقبای قابل قبولی در بازار ایران دارد. اما نکته مهم اعتبار خودرو از برند مادر (نیسان) در بازار ایران است. محصولات نیسان از دهه ۱۳۷۰ شمسی با مدل پاترول و سپس مدل رونیز سابقه حضور بسیار چشمگیر و پررنگی داشته و استقبال بازار ایران در شاسی بلندهای آفرودی این برند همیشه قابل توجه و گرم بوده است. حالا مانیان ترا به عنوان یک شاسی بلند توانمند و ریشه‌دار از یک برند معتبر آن هم با طیف قابل قبولی از تکنولوژی و امکانات رفاهی و ایمنی روز روانه بازار کشور می‌شود. خودرویی که در سایر بازارهای جهان حضور موفقت‌آمیز داشته و می‌تواند بار دیگر یاد و خاطره دو مدل محبوب نیسان یعنی رونیز و پاترول را برای مشتریان ایرانی بیراهه‌نورد احیا کند.

نتیجه گیری

مانیان خودرو به‌عنوان زیرمجموعه جدید پرشیا خودرو به‌تازگی فعالیت خود را آغاز کرده است. این برند هم‌اینک مونتاژ شاسی ‌بلند دو دیفرانسیل نیسان ترا را بر عهده دارد که یکی از بهترین شاسی بلندهای آفرودی در ایران محسوب می‌شود. مانیان خودرو همچنین قصد دارد به منظور تنوع‌بخشی به بازار کشور، مدل‌های بیشتری را در دسترس مشتریان ایرانی قرار دهد و خطوط مونتاژی خود را گسترده‌تر کند.

فروش فوری خودرو

نویسنده: تیم تولید محتوا خودرو45 – شهاب انیسی