بهترین برندهای خودرو در سال ۲۰۲۲

۲ اسفند ۱۴۰۰ بهترین برندهای خودرو در سال ۲۰۲۲

هر ساله موسسات ارزیابی و سنجش کالاها و خدمات و همین طور سایت‌ها و مجله‌های خودرویی لیست‌ها و فهرست‌های مختلفی از «ترین»های هر سال منتشر می‌کنند و سریع‌ترین، کم‌مصرف‌ترین، ارزان‌ترین و پرفروش‌ترین برندهای خودرویی را پیش چشم مخاطب قرار می‌دهند.

یکی از فهرست‌هایی که همیشه افراد برای خرید خودرو به آن مراجعه می‌کنند، فهرست بهترین برندهای خودرو و همین طور بهترین ماشین‌ها است. موسسات معتبری مثل Consumer Reports و JD Power هر ساله بر اساس شاخص‌ها و معیارهای قابل اندازه‌گیری لیستی از بهترین برندهای خودرو و ماشین‌ها را منتشر می‌کنند.

وبسایت Consumer Reports بر اساس فاکتورهای قابلیت اطمینان پیش‌بینی‌شده، رضایت مصرف‌کننده، ایمنی و تست جاده‌ای بهترین برندهای خودرو در سال ۲۰۲۲ را معرفی کرد.

بهترین برند خودرو ۲۰۲۲

سوبارو WRX ۲۰۲۲

هر ساله رتبه‌بندی بهترین برندهای خودرو Consumer Reports نشان‌دهنده ورود محصولات جدید و رفع مشکلات و نواقص مدل‌های موجود در بازار است.

در سال ۲۰۲۲، مقام اول بهترین برندهای خودرو تغییر پیدا کرد و سوبارو با پیشی گرفتن از مزدا، توانست در جایگاه نخست این فهرست قرار بگیرد. بعد از این دو برند، بی ام و، هوندا و لکسوس قرار گرفته‌اند.

از بین ۱۰ برند برتر ۲۰۲۲، آئودی با پنج پله صعود، بیشترین جهش را داشت و توانست به رده ششم جدول برندهای برتر برسد. پورشه، مینی، تویوتا و اینفینیتی رده‌های بعدی را در اختیار دارند.

بهترین برند آمریکایی در این جدول، بیوک است که توانسته جایگاه یازدهم را به خود اختصاص دهد. وضعیت آکورا حتی از آئودی هم بهتر بود و ۱۱ پله در این رده‌بندی صعود داشت و در رتبه دوازدهم نشست.

خودروسازی آمریکایی تسلا در مدل S و مدل X جدید خود فرمان U شکل را نصب کرده که استفاده از آن توسط رانندگان سخت و مشکل است و همین موضوع روی نمره تست جاده‌ای محصولات این شرکت تاثیر منفی گذاشته و بدین ترتیب تسلا با ۷ پله سقوط، در رده ۲۳ برندهای خودرو سال ۲۰۲۲ جای گرفته است. برندهای لوکس مرسدس بنز، جنسیس، ولوو، کادیلاک و جگوار نیز امتیازات خیلی کمی گرفته‌اند.

وانت جیپ گلادیاتور خودرو چندان مطمئنی نیست و همین باعث شده تا این برند شاسی‌بلندساز در انتهای جدول ۳۲ تایی برندهای خودرو سال ۲۰۲۲ قرار بگیرد. برندهای GMC، میتسوبیشی، لندرور و آلفارومئو در این فهرست بالاتر از جیپ دیده می‌شوند.

نحوه امتیازدهی

امتیاز کل برای هر مدل به صورت مجزا و بر اساس چهار شاخص اصلی تست جاده‌ای، قابلیت اطمینان، رضایت مالک و ایمنی تعیین می‌شود.

برای تعیین امتیاز تست جاده‌ای، خودروها بیش از ۵۰ آزمون و ارزیابی را پشت سر می‌گذارند.

امتیاز مطمئن بودن یا قابلیت اطمینان پیش‌بینی‌شده بر اساس نظرسنجی سالانه‌ای محاسبه می‌شود که اعضای Consumer Reports در آن شرکت می‌کنند و نظر خود را در مورد ۱۷ قسمت از خودرو می‌نویسند.

رضایت مشتری هم در نظرسنجی که از اعضا به عمل می‌آید، مشخص می‌شود. در این نظرسنجی، خریداران اعلام می‌کنند که آیا ماشین مورد نظر را دوباره می‌خواهند بخرند یا اینکه از خریدشان پشیمان شده‌اند.

ایمنی هم امتیازی است که خودروها از تست‌های تصادف و آپشن‌های موجود در ماشین دریافت می‌کنند.

نکاتی از جدول برندهای خودرو ۲۰۲۲

بر اساس جدول بهترین برندهای خودرو در سال ۲۰۲۲، توصیه می شود افراد به جای خرید مدل‌های لوکس، تیپ‌های رده بالای برندهای معتبر را خریداری کنند.

به گفته جیک فیشر، مدیر ارشد تست خودرو Consumer Reports، مثل بیشتر کالاهای لوکس، خریداران در بعضی مواقع پول برند را می‌پردازند و ارزش واقعی ماشینی که می‌خرند، کمتر از پولی است که برای آن هزینه می‌کنند.

این رده‌بندی می‌تواند در زمان انتخاب خودرو به کار خریداران بیاید، اما باید توجه داشته باشید که هر برند محصولات مختلفی تولید می‌کند که عملکرد متفاوتی با هم دارند. بنابراین باید در مورد مدل مد نظرتان تحقیق کنید تا خرید هوشمندانه و موفقی داشته باشید.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو