مشخصات فنی ماشین کوییک اس (S)

۲۴ شهریور ۱۴۰۰ مشخصات فنی ماشین کوییک اس (S)

معمولا بعد از گذشت چند سال از تولید و عرضه یک خودرو جدید، خودروسازان به فکر ارائه یک مدل فیس لیفت از محصولشان می‌افتند، تا هم نقص‌ها و ایرادات مدل اولیه را رفع کنند و هم بتوانند مشتریان جدیدی پیدا کنند. سایپا هم با عرضه کوییک اس، فیس لیفت جدیدی از کوییک عرضه کرده است.

اولین مدل هاچبک کوچک سایپا کوییک در سال ۹۵ و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس مجلس رونمایی و معرفی شد. بعدها، کوییک اتوماتیک، کوییک آر و کوییک آر پلاس عرضه و در هر مدل جدید امکاناتی اضافه شد.

جدیدترین عضو خانواده هاچبک کوچک گروه خودروسازی سایپا، با نام کوییک اس در سال ۱۴۰۰ به بازار عرضه شد و اولین فیس لیفت کوییک است.

کسب ۴ ستاره ایمنی کیفی برای کوییک

شهریور ۱۴۰۰: کوییک اس که این روزها در صدر فروش محصولات سایپا قرار دارد، در آزمون‌های کیفی شرکت بازرسی کیفی و استاندارد ایران در شهریور امسال، ۴ ستاره ایمنی کیفی دریافت کرد.

گروه سایپا اعلام کرده که کوییک S برای اولین بار در لیست خودروهای کلاس قیمت پنج قرار گرفته است.

مشخصات فنی

کوییک اس مثل ساینا و تیبا و همین طور مدل‌ها و تیپ‌های قبلی کوییک روی پلتفرم X200 گروه خودروسازی سایپا ساخته شده و به همین دلیل دارای مشخصاتی کاملا یکسان با خودروهای هم‌خانواده خود است و فقط تغییرات جزیی داشته.

بدنه هاچبک سگمنت B
نوع موتور M15 خطی با دریچه گاز برقی
حجم موتور ۱۵۰۳ سی سی
تعداد سیلندر / سوپاپ ۴ / ۸
قدرت ۸۷ اسب بخار در ۵۳۰۰ دور در دقیقه
گشتاور ۱۲۸ نیوتن متر در ۴۳۰۰ دور در دقیقه
محور محرک دیفرانسیل جلو
جعبه دنده ۵ سرعته دستی
شتاب ۱۳ ثانیه
سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت
ترمز جلو / عقب دیسکی / کاسه‌ای
سیستم تعلیق جلو / عقب مک فرسون / میله پیچشی
طول ۴۰۰۵ میلیمتر
عرض ۱۶۷۸ میلیمتر
ارتفاع ۱۵۳۲ میلیمتر
فاصله بین محورها ۲۴۱۰ میلیمتر
وزن ۱۰۶۵ کیلوگرم
ظرفیت باک ۴۱ لیتر
مصرف سوخت ترکیبی ۷.۱ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۵
ظرفیت صندوق عقب ۲۲۵.۶ لیتر
مطالب مرتبط:

پیشرانه کوییک اس همان موتوری است که در تیبا، ساینا، کوییک معمولی، کوییک آر و کوییک آر پلاس استفاده شده اما با یک تفاوت و آن هم این که آلایندگی کمتری دارد.

موتور خودرو سایپا از نوع M15 با ۱.۵ لیتر حجم است که می‌تواند ۸۷ اسب بخار قدرت و ۱۲۸ نیوتن متر گشتاور تولید کند. یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی، قدرت پیشرانه را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. کوییک اس ماشین تند و تیزی نیست  و بعد از ۱۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد. بیشترین سرعتی که می‌توان با این خودرو حرکت کرد، ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است.

هاچبک کوچک سایپا، ۴۰۰۵ میلیمتر طول، ۱۶۷۸ میلیمتر عرض و ۱۵۳۲ میلیمتر ارتفاع دارد و فاصله بین محورها نیز ۲۴۱۰ میلیمتر و وزن خالص ۱۰۶۵ کیلوگرم است. کوییک اس برای طی کردن ۱۰۰ کیلومتر راه، ۷.۱ لیتر بنزین می‌سوزاند و باکش گنجایش ۴۱ لیتر بنزین را دارد. پیشرانه این خودرو به دریچه گاز برقی مجهز شده و توانسته استاندارد آلایندگی یورو ۵ را کسب کند.

سیستم تعلیق جلو از نوع مک فرسون و سیستم تعلیق عقب از نوع میله پیچشی است و ترمز دیسکی در چرخ‌های جلو و ترمز کاسه‌ای در چرخ‌های عقب به کار رفته و از رینگ‌های ۱۴ اینچی استفاده می‌شود. به احتمال زیاد، کوییک اس در آینده به مدل جدیدتر و بهینه‌سازی‌شده پیشرانه M15 مجهز می‌شود. موتور جدید M15GSI نام دارد و می‌تواند قدرت و گشتاور بیشتری تولید کند.

آپشن ها و امکانات

کوییک اس از نظر امکانات و تجهیزات پیشرفت کرده و آپشن‌های بیشتری از مدل‌های قبلی دارد. سنسور پارک دنده عقب، سیستم تهویه مطبوع نیمه اتوماتیک، روف رگ، نشانگر تعویض دنده، چراغ روشنایی روز، چراغ همراهی تا درب منزل، مه‌شکن جلو و عقب، کیسه هوای راننده و سرنشین جلو، ترمز ABS و EBD، آینه بغل برقی، بالابر برقی شیشه عقب، USB، سیستم هشداردهنده امنیتی، سیستم ضدسرقت و کامپیوتر سفری از آپشن‌های فیس لیفت جدید کوییک است.

مطالب مرتبط:

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری کوییک اس

کوییک اس مدل فیس لیفت کوییک معمولی است و به همین خاطر تغییراتی در بدنه داشته. سپر جلو و جلوپنجره عوض شده‌اند و نمای جلوی خودرو حالتی X شکل پیدا کرده است. دو نوار مشکی رنگ روی سپر خودرو با الهام از یوزپلنگ ایرانی کشیده شده. با این تغییرات، کوییک اس چهره‌ای جذاب‌تر و اسپرت‌تر از مدل‌های قبلی پیدا کرده است.

چراغ‌های جلو هم نسبت به مدل‌های قبلی تغییر داشته و به دیلایت یا چراغ روز مجهز شده. نمای جانبی هاچبک کوچک سایپا تغییری نداشته و دست نخورده باقی مانده است.

در عقب خودرو هم مثل قسمت جلو شاهد تغییراتی هستیم. سپر عقب عوض شده و علاوه بر آن، گرافیک چراغ‌های عقب نیز تغییر کرده است.

مطالب مرتبط:

طراحی داخلی

طراحی داخلی و کابین کوییک s

هر چند طراحی ظاهری کوییک اس عوض شده و تغییراتی داشته اما کابین این خودرو هیچ تغییر و تحولی پیدا نکرده و همان کابین کوییک معمولی و کوییک آر است. حتی داشبرد هم دست نخورده باقی مانده و تنها تغییر کوییک اس، فرمان دی کات است.

مطالب مرتبط:

کوییک S، خودرویی بهتر از قبل

کوییک اس

فیس لیفت جدید کوییک که با نام کوییک اس عرضه خواهد شد، از مدل‌های قبلی طراحی بهتر و جذاب‌تری دارد و همین طور به آپشن‌های بیشتری مجهز شده است و در صورتی که قیمت مناسبی برای آن تعیین شود، می‌تواند به فروش ماشین خوبی در بازار دست پیدا کند.

نویسنده: میلاد قزللو