مشخصات فنی چانگان اوشان X7 پلاس رِد ادیشن

۳ فروردین ۱۴۰۱ مشخصات فنی چانگان اوشان X7 پلاس رِد ادیشن

چانگان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خودرو در چین است که اتفاقا محصولاتش از نظر فنی و تکنولوژی نیز در وضعیت خوبی قرار دارند. اوشان از زیرمجموعه‌های این کمپانی محسوب می‌شود که به تازگی متولد شده و قرار است تا تولیداتی لوکس‌تر از محصولات رایج چانگان داشته باشد. یکی از محصولات این برند جدید، سری X7 است که حالا در جدیدترین نسخه آن، شاهد یک نمونه تولید محدود ۷۷۷ دستگاهی هستیم.

همان طور که گفته شد، چانگان به عنوان یکی از بزرگ‌ترین اعضای صنعت خودروسازی چین شناخته می‌شود. اوشان نیز از زیرمجموعه‌های جدید این کمپانی است که متولی تولید خودروهای MPV و کراس‌اوور بوده و محصولاتش در برخی از بازارهای بین‌المللی نیز با همین نام فروخته می‌شود. سری X7 به عنوان گل سرسبد تولیدات این برند جدید، در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد و در سال گذشته نیز، نسخه به روز شده و فیس لیفت آن به نام X7 plus روی کار آمد. شرکت‌های بزرگ خودروسازی که به بلوغ رسیده‌اند، همیشه محصولاتی خاص از مدل‌های مختلف تولیدی خود و با کمی تغییرات فنی و یا ظاهری و البته در تیراژ محدود، به بازار عرضه می‌کنند که هدف از این کار، حفظ مشتریان قدیمی و البته خبرسازی برای ماندن در تیتر اخبار هست. البته که از این کار معمولا منافع اقتصادی نیز کسب خواهند کرد. اکنون چانگان نیز نسخه‌ای تولید محدود به تعداد ۷۷۷ دستگاه از سری اوشان X7 پلاس، با پسوند red edition و به رنگ قرمز در بیرون و داخل اتاق معرفی کرده است که باید آن را جزو معدود خودروهای تولید محدود چینی بدانیم. هرچند که در آینده باید با انبوهی از این نسخه‌های تولید محدود از شرکت‌های مختلف چینی روبرو شویم.

مزایا و معایب

+ ظاهر مدرن و زیبا

+ موتور پرقدرت

+ گیربکس هفت سرعته دوکلاچه

+ بازه قیمتی مناسب و گسترده

+ آلایندگی اندک

+ امکانات رفاهی و ایمنی خوب

+ ابعاد بزرگ و جادار اتاق

+ عرضه به صورت تمام برقی

– مصرف سوخت نامناسب

– عدم عرضه به صورت دو دیفرانسیل

مشخصات فنی

در حالی که نسخه معمولی از اوشان X7 از یک موتور ۱.۵ لیتری با ۱۷۸ اسب‌بخار و ۲۶۵ نیوتن.متر بهره می‎برد، اما در نسخه پلاس از همین پیشرانه، قدرتی برابر با ۱۸۵ اسب بخار و ۳۰۰ نیوتن‌متر گرفته شده است. ضمن اینکه به جای گیربکس شش سرعته دستی، یک گیربکس هفت سرعته اتوماتیک دوکلاچه برای این خودرو نصب شده است. ضمن اینکه یک مدل کاملا برقی نیز در مدل‌های مختلف سری X7 وجود دارد که برد آن در حدود ۴۰۵ کیلومتر است.

مشخصات کلی

نوع موتور

خطی بنزینی

حجم موتور بنزینی

۱.۵ لیتر
سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

تزریق مستقیم با توربوشارژر
حداکثر قدرت

۱۸۵ اسب بخار

حداکثر گشتاور

۲۰۰ نیوتن متر
گیربکس

هفت سرعته دوکلاچه

محور محرک

محور جلو
مصرف سوخت ترکیبی

حدود ۷ لیتر در صد کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶
سیستم فرمان

برقی

نوع بدنه

کراس اوور سایز متوسط
نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول

۴۷۳۰ میلیمتر

عرض

۱۸۷۰ میلیمتر
ارتفاع

۱۷۲۰ میلیمتر

فاصله بین محور جلو و عقب

۲۷۸۶ میلیمتر
وزن خالص

حدود ۱۵۵۰ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ و ۷ نفر
حداکثر سرعت

۱۸۰ کیلومتر در ساعت

حجم باک سوخت

قطر رینگ

۱۹ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد
کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

دارد
کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد
اتو پارک

ندارد

سنسور جلو

دارد
سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

ندارد
رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد
رادار تصادف عقب

ندارد

ترمز ضدقفل

دارد
تقسیم الکترونیکی نیروی ترمز

دارد

ترمز کمکی

دارد
ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد
اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد
چراغ بدرقه

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد
گرم‌کن فرمان

ندارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد
ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد
دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

ندارد
دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد
ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد
استارت از راه دور

ندارد

تهویه اتوماتیک

دارد
تهویه سرنشینان عقب

ندارد

صندلی برقی راننده

دارد
صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی جلو

دارد
گرم‌کن صندلی عقب

دارد

سردکن صندلی جلو

دارد
آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد
گرم‌کن شیشه عقب

دارد

پانوراما

دارد
سانروف

دارد

طراحی ظاهری

نمای جلویی چانگان اوشان X7 پلاس رِد ادیشن

اوشان X7 پلاس یک کراس اوور با بدنه بزرگ و طراحی قابل قبول است که نشان از رشد سریع چانگان در ساخت محصولاتی با استانداردهای جهانی دارد. خط شانه بزرگ و ورم کرده در کنار چراغ‌های باریک جلو و جلوپنجره‌ای بزرگ و عریض، نمایی لوکس و البته عضلانی به این خودرو می دهد. رنگ قرمز این خودرو دارای مقاومت بیشتری نسبت به دیگر مدل های X7 دارد تا در برابر خط و خش مقاوم تر بوده و درخشندگی خود را برای مدت زمان بیشتری حفظ کند. ورژن پلاس در جلوپنجره و چراغ های جلو کمی با نسخه معمولی تفاوت دارد. در ابعاد نیز شاهد افزایش ۳ سانتیمتری در طول یک سانتیمتری در عرض هستیم. چراغ های عقب نیز به سبک خودروهای امروزی دارای چراغ های پیوسته شده است و در زیر آنها نیز یک نوار کرومی، این قسمت را زیباتر کرده است.

طراحی داخلی

نمای کابین چانگان اوشان X7 پلاس رِد ادیشن

داخل اتاق نیز همه چیز به رنگ قرمز است. یک صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی در مرکز داشبورد و یک نمونه ۱۲.۳ اینچی به عنوان نمایشگر پشت آمپر دیده می‌شود. این خودرو دارای سیستم OnStyle  ۳.۰ بوده که یک شبکه اینترنتی برای خدمات‌رسانی بهتر به خریداران این خودرو است. کیفیت مواد به کار رفته در داخل اتاق، خیلی خوب بوده و مونتاژ قطعات به خوبی انجام شده است. طرح داخل کابین نیز مثل بیرون، ساده و زیبا بوده که البته باید اعتراف کرد که در بسیاری از خودروهای چینی امروزی، طرح داشبوردها شباهت زیادی به هم پیدا کرده است و اوشان X7 پلاس نیز از این قضیه مستثنی نیست. در واقع دو مانیتور در کنار هم قرار گرفته‌اند و طرح تهویه مطبوع نیز در نگاه اول نیز تکراری به نظر می‌آید که دلیل آن هم، استفاده از این جانمایی و این طرح در بسیاری از تولیدات چینی و حتی غیر چینی در دنیاست. فرمان نیز طرح D است که در کنار کنسول وسط زیبا و دسته دنده خوش فرم، نمایی لوکس و البته اسپرت به این فضا می‌دهد.

زیرمجموعه ای لوکس از چانگان

نمای جانبی چانگان اوشان X7 پلاس رِد ادیشن

برند اوشان در واقع زیرمجموعه‌ای از چانگان برای تولید خودروهای لوکس‌تر است. اتفاقی که دهه‌های پیش در شرکت‌هایی مثل تویوتا، نیسان و هوندا و حالا در هیوندای رخ داده است و اکنون نیز خودروسازان چینی به این روش تولید خودروهای لوکس در کنار مدل‌های اقتصادی خود رسیده‌اند. اوشان X7 یک کراس‌اوور ۴.۷ متری بزرگ است که امکانات رفاهی و ایمنی خوبی دارد که با قیمت رقابتی خود که در مدل‌ها و تریم‌های مختلف از ۱۲ هزار ۶۵۰  تا ۲۱ هزار و ۲۰۰ دلار قیمت گذاری می‌شوند، می‌تواند فروش خوبی را به دست آورد. البته که نسخه تولید محدود red edition قیمتی فراتر از این موارد خواهد داشت. بازار بزرگ و پر فروش خارج از چین این خودرو در کشور پاکستان است.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: علیرضا داودی