بررسی مشخصات فنی تانک ۳۰۰ سیتی ادیشن

۴ اسفند ۱۴۰۰ بررسی مشخصات فنی تانک ۳۰۰ سیتی ادیشن

آفرودرها ماشین‌هایی هستند که می‌توانند در هر مسیر ناهموار و سخت‌گذری حرکت کنند و موانع طبیعی را زیر لاستیک‌هایشان بگذارند. با این حال، ابعاد و اندازه بزرگ، طراحی ظاهری مکعبی و کابین نه چندان شیک و لوکس، باعث می‌شود تا خیلی مورد توجه ماشین‌بازهای شهری قرار نگیرد و برای آنها در شهرهای شلوغ به سختی جای پارک پیدا شود. اما خودورسازان دستی به سر و روی بعضی از خودروهای آفرود می‌کشند و نسخه ماشین شهری آن را عرضه می‌کنند. تانک ۳۰۰ سیتی ادیشن یکی از این ماشین‌ها است که توسط گریت وال موتور برای رانندگان شهری طراحی شده، اما همچنان قابلیت‌های آفرود را حفظ کرده است.

مزایا و معایب

+ کابین شیک‌تر از مدل آفرود

+ پیشرانه قدرتمند هیبرید

+ حفظ قابلیت‌های آفرود

مشخصات فنی

کلمه «هیبرید» روی بدنه تانک ۳۰۰ سیتی ادیشن درج شده و بنابراین این شاسی‌بلند آفرود شهری، در کنار موتور ۲ لیتری توربو از یک سیستم هیبرید نیز استفاده می‌کند که حداکثر قدرت آن را به ۲۴۵ اسب بخار می‌رساند.

نسخه شهری تانک ۳۰۰، همچنان قابلیت‌های آفرود را حفظ کرده و با سیستم دو دیفرانسیل و ۷ حالت رانندگی، می‌تواند در هر مسیری حرکت کند.

اما طراحان آپشن‌های رفاهی بیشتری به تانک ۳۰۰ سیتی ادیشن اضافه کرده‌اند تا سرنشینان در هنگام رانندگی در خیابان‌های شلوغ و پرترافیک آسایش بیشتری داشته باشند. علاوه بر این، شاسی‌بلند چینی به سیستم خودران سطح ۲ مجهز است.

مشخصات کلی

نوع موتور

خطی بنزینی هیبرید

حجم موتور

۲ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۴ / ۱۶

تنفس موتور

توربو

قدرت

۲۴۵ اسب بخار

گشتاور

۳۸۷ نیوتن.متر

گیربکس

۸ سرعته اتوماتیک

محور محرک

دو دیفرانسیل

شتاب

۷.۹ ثانیه

سرعت

۱۹۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۹ لیتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

فرمان

برقی

بدنه

شاسی‌بلند

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول

۴۷۶۰ میلیمتر

عرض

۱۹۳۰ میلیمتر

ارتفاع

۱۹۰۳ میلیمتر

فاصله محورها

۲۷۵۰ میلیمتر

وزن خالص

۲۱۵۰ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت صندوق عقب

—–

حجم مخزن سوخت

۸۰ لیتر

قطر رینگ

۱۸ اینچ

آپشن ها و امکانات

سیستم خودران

دارد

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

دارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

دارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

دارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

ندارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

ندارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

ندارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد

سانروف

دارد

طراحی ظاهری

طراحی تانک ۳۰۰ سیتی ادیشن

شکل و شمایل آفرودی تانک ۳۰۰ چندان با تعریف یک خودرو شهری هماهنگ نبود، به همین خاطر طراحان دست به کار شدند و با اعمال تغییراتی، تانک ۳۰۰ سیتی ادیشن را طراحی کردند.

اولین موردی که در ظاهر این شاسی‌بلند اعمال شد، رنگ‌بندی آن بود که دو رنگ سبز و بنفش به انتخاب‌های خریداران اضافه شد و احتمالا برای نسخه شهری خبری از رنگ سیاه نیست.

بعد از آن نوبت به چهره خود رسید. طراحی جلوپنجره دستخوش تغییراتی شد و حالتی ملایم‌تر پیدا کرد. قاب مه‌شکن‌ها نیز روی سپر عوض شد. اما چراغ‌های جلو همان دایره‌ای شکل باقی مانده که به وسیله چراغ‌های روز به دو قسمت تقسیم می‌شود.

در نمای جانبی تقریبا تغییر زیادی دیده نمی‌شود، به جز گلگیرها که در مدل آفرودی مشکی رنگ بود و در مدل شهری هم‌رنگ بدنه شده است.

عقب خودرو مربعی است و بیشتر اجزا از مدل اصلی تانک ۳۰۰ باقی مانده، به جز دستگیره در صندوق که هم‌رنگ بدنه شده و مه‌شکن‌ها که طرحی متفاوت دارند.

در کل، طراحی ظاهری تانک ۳۰۰ سیتی ادیشن جعبه‌ای و شبیه خودروهای کلاسیک است، اما با یک نگاه می‌توان فهمید که در سال ۲۰۲۲ تولید شده است.

طراحی داخلی

کابین تانک ۳۰۰ سیتی ادیشن

طراحی داخلی تانک ۳۰۰ سیتی ادیشن تقریبا همانی است که در تانک ۳۰۰ معمولی دیده می‌شود. به جز اینکه رنگ‌های بدنه روی بعضی از بخش‌های کابین و نورپردازی داخلی نیز استفاده شده است.

داشبرد دقیقا مثل جلوپنجره طراحی شده است. داشبرد تانک ۳۰۰ سیتی ادیشن طرحی مستطیلی دارد و در دو طرف آن دریچه‌های دایره‌ای تهویه نصب شده است. در وسط آن نمایشگر سیستم سرگرمی قرار دارد و پشت فرمان هم کیلومترشمار دیجتال دیده می‌شود.

دو دریچه گرد تهویه هم در زیر نمایشگر لمسی نصب شده و در وسط آنها دکمه‌های فیزیکی سیستم سرگرمی و اطلاعات درون قابلی دایره‌ای شکل قرار دارد. سایر دکمه‌های فیزیکی تنظیمات خودرو روی کنسول مرکزی و اطراف دسته دنده دیده می‌شود.

تانک ۳۰۰ سیتی ادیشن جزو شاسی‌بلندهای اندازه متوسط است و فضای کافی برای پنج سرنشین بزرگسال را دارد. صندوق عقب آن هم دارای دری افقی است و می‌تواند اسباب و اثاثیه لازم برای سفر را در خود جای دهد.

تانک ۳۰۰ سیتی ادیشن؛ شهری آفرودی

نمای عقب تانک ۳۰۰ سیتی ادیشن

تانک ۳۰۰ سیتی ادیشن برای رانندگان شهری طراحی شده، با این حال همچنان قابلیت‌های آفرودی را حفظ کرده است. این خودرو در کلاس جیپ رنگلر قرار دارد و می‌تواند با ماشین آمریکایی رقابت کند، البته مزیت تانک ۳۰۰ نسبت به جیپ رنگلر، قیمت آن است.

خرید خودرو تانک ۳۰۰ سیتی ادیشن با تمام امکانات حدود ۳۰ – ۴۰ هزار دلار هزینه دارد، در صورتی که جیپ رنگلر فول آپشن ۶۵ هزار دلار برای مشتریان آب می‌خورد.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو