بررسی مشخصات فنی مرسدس AMG G63 4×4 اسکوئرد ۲۰۲۳

۳۰ خرداد ۱۴۰۱ بررسی مشخصات فنی مرسدس AMG G63 4×4 اسکوئرد ۲۰۲۳

مرسدس بنز کلاس G نسل‌ها و سالیان سال است که به عنوان یک بیراهه‌نورد و آفرودر جان‌سخت شناخته می‌شود. اما خودروساز آلمانی محصولات قوی‌تری هم دارد. از بین آنها می‌توان از مرسدس AMG G63 6×6 و همین طور G500 4×4 اسکوئرد (Squared) نام برد. حالا، مرسدس AMG G63 4×4 اسکوئرد به میدان آمده تا با موتور قدرتمند AMG، سیستم چهار چرخ متحرک، اکسل‌های دروازه‌ای (پورتال) و آپشن‌های مختلف جای خالی بین دو مدل قبلی را پر کند. البته این مدل AMG برای موفقیت باید با فورد برانکو رپتور رقابت کند، هر چند بیشتر یک خودرو لوکس آفرودی برای پولدارها است.

مزایا و معایب

+ طراحی ظاهری زیبا

+ موتور قدرتمند

+ کابین لوکس و راحت

مشخصات فنی

موتور ۴ لیتری V8 تویین توربو که روی مدل معمولی G63 قرار دارد، تقویت شده و ۸ اسب بخار بیشتر نیرو تولید می‌کند تا قدرت مرسدس AMG G63 4×4 اسکوئرد به ۵۸۵ اسب بخار برسد. گشتاور هنوز اعلام نشده، اما موتور شاسی‌بلند معمولی می‌تواند ۸۵۰ نیوتن.متر گشتاور تولید کند. قدرت پیشرانه از طریق گیربکس اتومات ۹ سرعته به هر چهار چرخ منتقل می‌شود.

تفاوت مرسدس AMG G63 4×4 اسکوئرد با مدل‌های قبلی در سیستم تعلیق آن بوده که به کل عوض شده است. بخش اصلی سیستم تعلیق جدید، اکسل‌های دروازه‌ای (پورتال) است که ارتفاع ماشین را افزایش داده و این امکان را فراهم می‌کند تا بیراهه‌نورد مرسدس در هر مسیری بتواند حرکت کند. دیفرانسیل با قفل چندگانه و جعبه دنده کمکی کوتاه قابلیت آفرود 4×4 اسکوئرد را افزایش می‌دهد.

مشخصات کلی

نوع موتور

خورجینی بنزینی

حجم موتور

۴ لیتر

سیلندر / سوپاپ

۸ / ۳۲

تنفس موتور

توربوشارژ

قدرت

۵۸۵ اسب بخار

گشتاور

۸۵۰ نیوتن.متر

گیربکس

۹ سرعته اتوماتیک

محور محرک

دو دیفرانسیل

شتاب

۴.۳ ثانیه

سرعت

۲۲۰ کیلومتر بر ساعت

مصرف سوخت

۲۱.۳ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر

استاندارد آلایندگی

یورو ۶

فرمان

برقی

بدنه

شاسی‌بلند

نوع رینگ

آلومینیومی

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول

۴۸۷۴ میلیمتر

عرض

۱۹۵۸ میلیمتر

ارتفاع

۱۲۲۴ میلیمتر

فاصله محورها

۲۸۵۰ میلیمتر

وزن خالص

۲۶۵۰ کیلوگرم

تعداد سرنشین

۵ نفر

ظرفیت صندوق عقب

۱۰۸۰ لیتر

حجم مخزن سوخت

۹۶ لیتر

قطر رینگ

۲۲ اینچ

آپشن ها و امکانات

کروز کنترل

دارد

کروز کنترل هوشمند

دارد

کنترل ایستایی در سربالایی

دارد

کنترل سرعت در سرازیری

دارد

کنترل کشش

دارد

کنترل پایداری

دارد

اتو پارک

دارد

سنسور جلو

دارد

سنسور عقب

دارد

رادار نقطه کور

دارد

رادار تغییر لاین

دارد

رادار تصادف جلو

دارد

رادار تصادف عقب

دارد

ترمز ضدقفل

دارد

ترمز کمکی

دارد

ترمز اضطراری

دارد

ترمز پارک برقی

دارد

اتولایت

دارد

چراغ روز

دارد

دکمه‌های کنترلی فرمان

دارد

گرم‌کن فرمان

دارد

نمایشگر اطلاعات و سرگرمی

دارد

ناوبری

دارد

نمایشگر هدآپ

دارد

دوربین عقب

دارد

دوربین جانبی

دارد

دوربین ۳۶۰ درجه

دارد

کیسه هوا

دارد

ورود بدون کلید

دارد

استارت بدون کلید

دارد

تهویه اتوماتیک

دارد

صندلی برقی راننده

دارد

صندلی برقی سرنشین جلو

دارد

گرم‌کن صندلی جلو

دارد

سردکن صندلی جلو

دارد

آینه بغل برقی

دارد

گرم‌کن آینه بغل

دارد

پانوراما

ندارد

سانروف

ندارد

طراحی ظاهری

طراحی مرسدس AMG G63 4x4 اسکوئرد ۲۰۲۳

مرسدس AMG G63 4×4 اسکوئرد طوری طراحی شده که فورد برانکو در برابر آن مثل یک ماشین اسباب‌بازی با گلگیرهای بزرگ به نظر می‌رسد که روی ۴ چهار ۲۲ اینچی سوار شده باشد.

با استفاده از سیستم تعلیق تقویت‌شده، ارتفاع شاسی‌ بلند آفرودی بنز افزایش یافته است. یک چراغ میله‌ای به همراه اسپویلر بالای شیشه جلو نصب شده تا چهره این خودرو با مدل معمولی تفاوت داشته باشد.

همچنین عبارت 4×4 روی قاب فیبرکربنی لاستیک زاپاس که روی در صندوق قرار دارد، درج شده و خروجی‌های اگزوز به جای اینکه در عقب قرار داشته باشند، در نمای جانبی دیده می‌شوند.

طراحی داخلی

کابین مرسدس AMG G63 4x4 اسکوئرد ۲۰۲۳

کمترین میزان تغییرات در فضای داخلی مرسدس AMG G63 4×4 اسکوئرد اعمال شده است. در تصاویر اولیه دوخت سبز رنگ روی چرم آلکانتارا را می‌بینیم و همین طور نشان G63 4×4 که روی دستگیره جلوی شاگرد درج شده است.

شاسی‌بلند آفرودی مرسدس مثل بقیه محصولات این شرکت با سیستم عامل MBUX برای سیستم اطلاعات و سرگرمی عرضه می‌شود. علاوه بر این، نورپردازی داخلی، فضای جذابی به کابین می‌دهد.

هر چند هنوز ظرفیت صندوق عقب اعلام نشده، اما به دلیل اندازه یکسان 4×4 اسکوئرد با مدل معمولی، این خودرو ۱۰۸۰ لیتر فضای بار دارد.

غول جدید مرسدس؛ آفرودر لوکس

نمای عقب مرسدس AMG G63 4x4 اسکوئرد ۲۰۲۳

مرسدس AMG G63 4×4 اسکوئرد عرضه شده تا جای خالی بین AMG G63 6×6 و G500 4×4 اسکوئرد را پر کند. پیشرانه قدرتمند، سیستم تعلیق اختصاصی و کابین لوکس و راحت از مزایای شاسی‌بلند بنز است.

هنوز قیمتی برای خرید خودرو آفرودی بنز که اواخر سال ۲۰۲۲ فروش آن آغاز خواهد شد، اعلام نشده است. آخرین AMG 4×4 اسکوئرد پنج سال پیش به بازار آمد که آن زمان ۲۲۵ هزار دلار قیمت داشت. مدل فعلی G63 هم با مبلغ ۱۶۰ هزار دلار به فروش می‌رسد و حدس می‌زنیم قیمتی که بنز برای AMG G63 4×4 اسکوئرد تعیین کند، حدود ۲۵۰ هزار دلار باشد.

مرسدس AMG G63 4×4 اسکوئرد، خودرویی خاصی است و نمی‌توان محصولی هم‌سطحش برای رقابت پیدا کرد. اما با کمی اغماض فورد برانکو رپتور و جیپ رنگلر رابیکان ۳۹۲ شباهت‌هایی به این بنز آفرودی لوکس دارند.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو