در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۱ چه گذشت؟

۱۳ شهریور ۱۴۰۱ در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۱ چه گذشت؟

صنعت خودرو ایران در اوایل شهریور ماه ۱۴۰۱ روزهای شلوغی را پشت سر می‌گذراند. جدیدترین محصولات و دستاوردهای خودروسازان در نمایشگاه تحول صنعت خودرو معرفی شدند و بلافاصله بیست و دومین دوره نمایشگاه خودرو مشهد شروع به کار کرد. این نمایشگاه بزرگ‌ترین رویداد خودرویی شرق کشور است و از این رو شرکت‌ها توجه زیادی به آن نشان دادند و خودروسازانی شامل سایپا، مدیران خودرو و کرمان موتور که در نمایشگاه خودرو تهران شرکت نکرده بودند، در مشهد حضور پیدا کردند. تنها خودرو جدیدی که در نمایشگاه مشهد معرفی شده، کاپرا ۲ جدید است و بقیه محصولات ارائه‌شده پیش‌تر در دیگر رویدادهای خودرویی رونمایی و ارائه شده بودند.

آمیکو

شرکت ارس دیزل که با برند آمیکو در بازار حضور خودرو دارد، مثل نمایشگاه‌های قبلی با تنها محصولش، یعنی پیکاپ آمیکو آسنا در مشهد حضور پیدا کرده و علاوه بر مدل معمولی آسنا، آمیکو، نسخه تیونینگ‌شده و آفرودی از این وانت را نیز ارائه کرده است. ارس دیزل پیکاپ دیگری است که ارس دیزل در برنامه تولید دارد، اما با وجود اینکه در نمایشگاه تهران معرفی شده بود، در نمایشگاه مشهد غایب بود.

ایران خودرو

هایما 8S نمایشگاه خودرو مشهد

ایران خودرو به عنوان بزرگ‌ترین خودروساز کشور با جدیدترین محصولاتش به نمایشگاه خودرو مشهد آمده است. گل سرسبد غرفه ایران خودرو، هایما 8S است که برای اولین بار در رویداد خودرویی تهران رونمایی شده بود و دو دستگاه از آن توجه حاضران در نمایشگاه مشهد را به خود جلب کرده است. این خودرو، کراس‌اووری با ظاهر اسپرت و جوان‌پسند است و توسط ایران خودرو خراسان تولید می‌شود و ماه‌های آینده روانه بازار خواهد شد.

آریسان ۲، مدل به ‌روز پیکاپ شهری ایران خودرو، محصول جدید دیگری است که خودروساز داخلی در بزرگ‌ترین رویداد خودرویی شرق کشور معرفی کرده است. ایرادات و اشکالات مدل قبلی برطرف شده و بعد از تولید در کارخانه خراسان ایران خودرو، وارد بازار می‌شود. علاوه بر مدل معمولی، نسخه‌هایی از آریسان ۲ برای خدمات شهری و حمل جنازه نیز در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

تارا آپکو نمایشگاه خودرو مشهد

پژو ۲۰۷ MC، پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما و مدل‌های تیونینگ تارا و هایما S7 پلاس سایر محصولات ایران خودرو در این نمایشگاه هستند. خودروهای تجاری ایران خودرو دیزل آتامان، فوتون آیومان H5، آتریس پلاس و اتوبوس برقی آتروس e نیز در مشهد ارائه شدند.

فوتون تونلند دیزلی با چهره جدید یکی از محصولات جدید ایران خودرو در نمایشگاه است که تغییراتی در ظاهر داشته و دارای داشبرد جدیدی است و همین طور از موتور ۲.۸ لیتری استفاده می‌کند.

ایلیا موتور

دایون Y5 نمایشگاه خودرو مشهد

ایلیا موتور یکی از خودروسازانی است که به‌تازگی فعالیتش را در صنعت خودرو ایران شروع کرده و با تنها خودرویش راهی نمایشگاه خودرو مشهد شده است. شاسی‌بلند آفرودی دایون Y5 خودرویی است که ایلیا موتور در دو ظاهر معمولی و تیونینگ‌شده در این رویداد خودرویی معرفی شده است.

بهمن

دیگنیتی پرستیژ نمایشگاه خودرو مشهد

تنها محصولی که برای اولین بار در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شده، مدل فیس‌لیفت کاپرا ۲ است که در غرفه گروه بهمن دیده می‌شود. جلوپنجره جدید چهره خودرو را عوض کرده و ظاهر به‌روزتری به آن داده، اما بقیه قسمت‌های کاپرا تقریبا دست‌نخورده باقی مانده. در کنار این پیکاپ، سدان ریسپکت و کراس‌اوور دیگنیتی پرستیژ هم در غرفه بهمن موتور ارائه شده‌اند.

کامیونت‌های فورس و کامیونت امپاور نیز محصولات بهمن دیزل هستند که در کنار ماشین‌های سواری دیده می‌شوند.

سایپا

سایپا آریا اسپرت نمایشگاه خودرو مشهد

بازدیدکنندگان بیست و دومین نمایشگاه خودرو مشهد، شاهد جدیدترین محصولات گروه خودروسازی سایپا بودند. شاهین اتوماتیک و آریا اتوماتیک با گیربکس CVT محصولات جدید سایپا که به زودی روانه بازار می‌شود و در کنار این خودروها، مدل‌های اسپرت و تیونینگ کوییک و آریا حضور داشتند. دومین خودروساز کشور برای جذاب‌تر کردن غرفه‌اش، خودرو شاهین را با سه رنگ خاص به نمایش گذاشت.

سایپا شاهین و کوییک اسپرت نمایشگاه خودرو مشهد

زامیاد کارون که چند وقتی پیش رونمایی شده بود و کارشناسان انتقادات شدیدی به آن وارد کردند، در کنار مدل اسپرت و آفرود پادرا پلاس در غرفه دیده می‌شود و سایپا دیزل نیز کامیونت فوتون M4L، کامیون دانگ فنگ و اتوبوس برقی اسکای‌ول را معرفی کرده است.

همچنین پارس خودرو که در گروه خودروسازی سایپا به تولید کوییک R مشغول است، مدل جدید این ماشین را با نام کوییک R پلاس اتوماتیک به نمایشگاه مشهد آورده است.

فردا موتورز

فردا M4 نمایشگاه خودرو مشهد

فردا موتورز محصولاتش را با برند FMC به نمایشگاه خودرو مشهد آورده است که شامل دو کراس‌اوور فردا SX5 و فردا FMC T5 و سدان جمع و جور فردا FMC 511 می‌شوند. علاوه بر این خودروها، فردا موتورز جدیدترین محصولش را با نام FMC M4 در حضور بازدیدکنندگان و خبرنگاران رونمایی کرد. البته این مینی ون، قبلا در نمایشگاه خودرو تهران رونمایی و معرفی شده بود.

کرمان موتور

کی ام سی J7 نمایشگاه خودرو مشهد

کرمان موتور یکی از خودروسازانی است که در نمایشگاه خودرو تهران غایب بود، اما با جدیدترین تولیداتش به نمایشگاه خودرو مشهد آمده است. کی‌ام‌سی J7 تازه‌ترین محصول کرمان موتور پیش روی بازدیدکنندگان قرار دارد و با قیمت ۱.۲ میلیارد تومان وارد بازار خواهد شد. کراس‌اوور کی‌ام‌سی K7، دیگر محصول برند KMC است که در نمایشگاه مشهد حضور پیدا کرده و در کنار این ماشین‌ها، جک S5، جک S3، جک J4 و کی‌ام‌سی T8 نیز دیده می‌شدند.

مدیران خودرو

ام وی ام X55 پرو نمایشگاه خودرو مشهد

مدیران خودرو نیز مثل کرمان موتور در نمایشگاه تهران غایب بود و با ۶ خودرو جدید روانه مشهد شد. کراس‌اوورهای ام وی ام X22 پرو و ام وی ام X55 پرو سبد محصولات برند پایه مدیران خودرو را تشکیل می‌دهند و در کنار چری آریزو ۵ جدید، محصولات برند لوکس فونیکس نیز پیش روی بازدیدکنندگان قرار گرفتند. فونیکس تیگو ۷ پرو، فونیکس تیگو ۸ پرو و فونیکس آریزو ۶ پرو جدیدترین تولیدات مدیران خودرو در نمایشگاه خودرو مشهد بود.

خودروهای کلاسیک

خودرو کلاسیک نمایشگاه خودرو مشهد

مثل بیشتر رویدادهای خودرویی، نمایشگاه خودرو مشهد علاوه بر بخش اصلی که محصولات روز خودروسازان در آن به نمایش گذاشته می‌شود، دارای یک بخش خودروهای کلاسیک نیز بود و بازدیدکنندگان می‌توانستند بخشی از تاریخ صنعت خودرو را که شامل مدل‌های مختلف پونتیاک، شورولت، جیپ، مرسدس بنز و… می‌شوند، تماشا کنند.

فروش آنلاین خودرو

نویسنده: میلاد قزللو / عکاس: حسین شیرآقایی